شرایط درخواست طلاق از طرف زن چیست؟

شرایط درخواست طلاق از طرف زن چیست؟

همه شرایط لازم برای ارائه درخواست طلاق از طرف زنان

در هر کشوری، با توجه به قوانین مصوب، شرایط مختلفی برای مسائل اجتماعی مهمی همچون ازدواج و طلاق وجود دارد. در ایران نیز، با توجه به موارد قانونی، مراحل طلاق شرایط خاصی دارد. بنابراین بهتر است، افراد مختلف به خصوص زنان، برای ارائه تقاضای طلاق با این شرایط آشنا باشند. معمولا شرایط طلاق از طرف زن در ایران کمی پیچیده است. براساس مقررات فقهی در کشور ما، اختیار طلاق در اختیار مردان است و تنها در صورت وجود شرایطی مشخص، زنان می‌توانند با وجود گرفتن تمام حق و حقوق‌شان، درخواست طلاق بدهند. براساس قوانین و مقررات فقهی و با توجه به احکام حقوقی، شرایط طلاق از طرف زن بدون رضایت شوهرش، بسیار دشوار است. در مقابل، شوهر می‌تواند با پرداخت حق و حقوقی که قانون تعریف کرده است، حتی با وجود مخالفت همسرش، او را طلاق دهد.

اگر واضح‌تر بخواهیم بگوییم، در قوانین جمهوری اسلامی ایران، طلاق دادن یک عمل حقوق از جانب مردان می‌باشد، اما زنان نیز در شرایطی تعریف شده می‌توانند تقاضای طلاق خود از شوهران‌شان را به دادگاه ارائه کنند. شرایط طلاق از طرف زن به طور کامل در قانون کشور ما تعریف شده است. در این مقاله، قصد داریم درباره همه شرایط لازم برای ارائه درخواست طلاق از طرف زن صحبت کنیم.

قوانین و شرایط طلاق از طرف زن

زنان، در مواقعی خاص می‌توانند دادخواست طلاق خود را به مراجع قضایی ارائه دهند. در قانون ایران، قانون‌گذار شرایطی را مشخص کرده است، که در صورت وجود آن‌ها، زنان می‌توانند با اختیار خود و دریافت حکم از سوی دادگاه، تقاضای طلاق داشته باشند. البته کارشناسان مسائل حقوقی، تاکید می‌کنند که اقدام برای ارائه درخواست طلاق از طرف زن، از ابتدا به کمک یک وکیل طلاق خبره صورت گیرد.

 

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.