بهترین وکیل کیفری

بهترین وکیل کیفری

وکیل کیفری

بهترین وکیل دعاوی کیفری

بهترین وکیل کیفری در تصویب قانون کیفری جدید، حقوق دفاعی متهم در مراحل یک اتهام، بیشتر مورد بررسی قرارگرفته است . و در راستای همین ضرورتهاست که به حقوق دفاعی متهم بیشتر توجه شده، به طوری که قانون در این زمینه دارای تحولات و نو آوری های مثبتی می باشد که تا حدودی حق و حقوق به حق متهم، مانند ارتباط با خانواده و بستگان خود، حق داشتن وکیل، و تفهیم این حق به متهم از همان ابتدای تحت نظر قرار گرفتن وی گامهای مثبت قانونگذار در تحول آیین دادرسی کیفری بوده است.

حضور وکیل در دعوای کیفری،تامین کننده هدف قانونگذار

مطابق ماده3و5 آیین دادرسی کیفری که به ترتیب مراجع قضایی با بی طرفی و استقلال کامل به اتهام انتسابی به اشخاص در کوتاه ترین مهلت ممکن، رسیدگی و تصمیم مقتضی اتخاذ کنند و از هر اقدامی که موجب اختلال یا طولانی شدن فرایند دادرسی کیفری می شود، جلوگیری کنند. و این که ماهم باید در اسرع وقت، از موضوع و ادله اتهام انتسابی آگاه و از حق دسترسی به وکیل و سایر حقوق دفاعی مذکور در این قانون بهره مند شود.

اصل به رسمیت شناختن وکیل، هدف مهم قانونگذار

قانونگذار در آیین دادرسی کیفری جدید توجه بیشتری به متهم داشته زیرا هدف از لجرای کیفر، متنبه شدن افراد و برگشت او به اجتماع است، در ماده 346آیین دادزسی کیفری تصریح شده است که در جرایم موضوع صلاحیت دادگاه کیفری یک، هر یک از طرفین می توانند، حداکثر دو وکیل به دادگاه معرفی کنند به تعبیری حتی بیش از دو وکیل نیز در دادگاه می توانند دفاع نمایند.

آیا وکیل مدافع در مرحله دادسرا یا مقدماتی دادگاه می تواند حضور داشته باشد

از مهمترین تحولات قانون ما این است که در مرحله مقدماتی در محدوده زمانی یک ساعت، وکیل می تواند تامین کننده حقوق موکلش در مرجع صالح باشد. ولیکن در جرایم علیه امنیت کشور، سرقت، موادمخدر و روان گردان، سلب حیات، حبس ابد، وکیل پس از یک هفته، مطابق تبصره48قانون آیین دادرسی کیفری، می تواند حضور یابد.

بهترین وکیل کیفری

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.