مشاوره حقوقی مهریه

وکیل مهریه یا مشاور حقوقی مهریه می‌تواند به شما در تعیین مبلغی از مهریه که برای شما مناسب است، کمک کند. به همین دلیل، بهتر است قبل از ازدواج با یک فرد متخصص مشورت کنید تا ضمن دریافت مشاوره حقوقی کیفری در خصوص حقوق خود از نکاح، از حق شما نیز دفاع کند. مؤسسه حقوقی حقستان افتخار این را دارد که در زمان طلاق، درخواست مهریه عند المطالبه یا عند الاستطاعه، فوت زوجین یا فسخ صیغه، به موکلین خود مشاوره مهریه ارائه دهد در این صورت می‌توان گفت مشاوره حقوقی مهریه یکی از بهترین و پرمخاطب‌ترین خدمات حقوقی این مؤسسه است. بهترین وکیل مهریه و وکیل طلاق در این گروه حقوقی با موکلین خود در تمامی جلسات دادگاه و دادرسی پرونده درخواست مهریه، همراه هست و از تخصص و تجربه خود برای ارائه مشاوره حقوقی به آن‌ها استفاده می‌کند.

مطالبه وجه چک

هزینه مشاوره مهریه

هزینه مشاوره حقوقی مهریه به متغیر‌های مختلفی بستگی دارد، از جمله شهر و منطقه‌ای که وکیل یا مشاور حقوقی در آن فعالیت می‌کند، سطح تجربه و دانش وکیل یا مشاور حقوقی. برای مثال، وکلایی که در شهر‌های بزرگ و پرجمعیت، مشاوره حقوقی ارائه می‌دهند، معمولاً هزینه بیشتری نسبت به وکلایی دارند که در شهر‌های کوچک‌تر فعالیت می‌کنند.

علاوه بر این، هزینه مشاوره مهریه ممکن است بسته به سطح تجربه و دانش وکیل یا مشاور حقوقی متفاوت باشد. وکلای با تجربه و دارای رزومه‌ای قوی معمولاً هزینه بیشتری دارند. باید در نظر داشته باشید که هزینه مشاوره مهریه بنا به خواست وکیل می‌تواند به صورت ثابت و بر اساس فاکتور‌های تعیین‌کننده این هزینه یا حتی به صورت ساعتی بر اساس میزان ساعتی که مشاوره حقوقی مهریه به موکلین ارائه شده است، تعیین شود.

خدمات مشاوره مهریه حقستان در تهران

مهریه یا نفقه، یکی از حقوق زنان در قوانین نکاح است که به زن در صورت ازدواج تعلق می‌گیرد. مهریه به مبلغ مشخصی که شوهر به عنوان حقی برای همسر خود بعد از نکاح و به هدف پشتوانه مالی بعد از طلاق و فوت زوج در نظر می‌گیرد، گفته می‌شود. این مبلغ می‌تواند به صورت نقدی، سکه طلا، املاک و خودرو یا غیره باشد. در صورتی که شما به دنبال مشاوره حقوقی مهریه هستید، بهتر است با وکیل مهریه یا مشاور حقوقی مربوطه مشورت کنید. وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند به شما در فهم قوانین مربوط به مهریه کمک کند و شما را راهنمایی کند که چگونه می‌توانید از حقوق خود دفاع کنید.مشاوره حقوقی مهریه در تهران شامل یک سری خدمات حقوقی است که توسط وکیل یا مشاور حقوقی ارائه می‌شود. این خدمات عبارت‌اند از:

1.

مشاوره در خصوص حقوق زنان

وکیل پایه یک دادگستری یا مشاور حقوقی در شرق تهران می‌تواند به شما در فهم قوانین مربوط به مهریه کمک کند و به شما راهنمایی کند که چگونه می‌توانید حقوق خود را دفاع کنید.

2.

تعیین مبلغ مهریه

وکیل مهریه می‌تواند به شما در تعیین مبلغ مهریه‌ای که برای شما مناسب است، کمک کند. این شامل بررسی شرایط مالی و اقتصادی شما و همسرتان و همچنین بررسی قوانین مربوط به مهریه است.

3.

نگارش قرارداد مهریه

وکیل مهریه یا مشاور حقوقی می‌تواند به شما کمک کند تا قرارداد مهریه را نگارش کنید که شامل شرایط پرداخت مهریه، شرایط تعیین شده برای تغییر مهریه و شرایط مربوط به پایان تعهدات مهریه می‌شود.

4.

مراجعه به دادگاه

در صورت بروز اختلاف میان شما و همسرتان، وکیل طلاق یا مشاور حقوقی مهریه در تهران به شما در برقراری ارتباط با دادگاه و حضور در دادگاه کمک می‌کند.

اما نکته مهم دیگر این است که خدمات مشاوره مهریه حقستان در تهران به چندین روش قابل ارائه است:

مشاوره مهریه حضوری در شرق تهران

مشاوره مهریه حضوری در شرق تهران به این صورت است که شما با وکیل یا مشاور حقوق حقستان ملاقات حضوری دارید و به صورت مستقیم با او در مورد مسائل مربوط به مهریه خود صحبت می‌کنید. بهترین راه برای تعیین زمان و مکان ملاقات حضوری، تماس با دفتر وکالت یا مؤسسه حقوقی حقستان است از این رو می‌توانید از شماره 02177494347 یا 09211404305 استفاده کنید. شما می‌توانید قبل از ملاقات حضوری، اطلاعات کاملی از وکیل یا مشاور حقوقی بگیرید، اعم از تجربه و تخصص او در زمینه مهریه و هزینه‌های مشاوره.

در مشاوره مهریه حضوری می‌توانید بهترین راه برای تعیین و پرداخت مهریه خود پیدا کنید. مشاوره حقوقی مهریه در تهران می‌تواند به شما در مورد قوانین و مقررات مربوط به مهریه، شرایط مالی و اقتصادی شما و همسرتان، تعهدات مهریه و سایر مسائل مربوط به مهریه کمک کند. وکیل یا مشاور مهریه همچنین می‌تواند به شما در نگارش قرارداد مهریه و حضور در دادگاه در صورت لزوم مشاوره دهد.

مشاوره حقوقی آنلاین مهریه در حقستان

مشاوره حقوقی آنلاین مهریه در حقستان، به معنای ارائه خدمات حقوقی به شما از طریق اینترنت و با استفاده از ابزار‌های مختلف ارتباطی مانند چت، ویدئو کنفرانس و… است. این روش مشاوره حقوقی به دلایل مختلفی مانند جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و دسترسی به وکیل‌ها و مشاوران حقوقی در مناطق دورافتاده و محدود شده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، شما می‌توانید با وکیل یا مشاور حقوقی خود در شرق تهران از طریق چت آنلاین در مورد مسائل مربوط به مهریه خود صحبت کنید.

همچنین، با استفاده از ویدئو کنفرانس، می‌توانید با وکیل یا مشاور حقوقی خود به صورت مستقیم و در زمان واقعی در ارتباط باشید. در این روش ضمن حفظ حریم خصوصی خود می‌توانید از بهترین خدمات مشاوره حقوقی مهریه حقستان استفاده کنید.

مشاوره تلفنی حقوقی مهریه در حقستان

مشاوره تلفنی حقوقی مهریه در شرق تهران، به معنای ارائه خدمات حقوقی به شما از طریق تماس تلفنی با وکیل متخصص مهریه یا مشاور مهریه است. این روش مشاوره حقوقی به دلایل مختلفی مانند سهولت دسترسی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه و ارائه پاسخ سریع به سؤالات شما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه برگزاری مشاوره تلفنی حقوقی مهریه به این صورت است که شما با وکیل یا مشاور حقوقی حقستان از طریق شماره‌های 02177494347 یا 09211404305 تماس تلفنی می‌گیرید و در مورد مسائل مربوط به مهریه خود با او صحبت می‌کنید. همچنین، شما می‌توانید از این فرصت برای پرسش سؤالات خود در مورد قوانین و مقررات مربوط به مهریه، شرایط مالی و اقتصادی خود و همسرتان، تعهدات مهریه و سایر مسائل حقوقی مربوط به مهریه استفاده کنید.

انواع مشاوره حقوقی مهریه حق ستان

مشاوره حقوقی میزان اقساط مهریه در هنگام تقسیط

مشاوره حقوقی در مورد میزان اقساط مهریه شامل تعیین میزان مهریه، تعیین میزان اقساط، تعیین زمان پرداخت اقساط و شرایط دیگری مربوط به پرداخت مهریه می‌شود. در اینجا به برخی از مسائل مربوط به میزان اقساط مهریه و نکاتی که در این زمینه باید مدنظر قرار دهید، اشاره خواهیم کرد:

  • تعیین میزان مهریه: ابتدا با دریافت مشاوره مهریه باید میزان مهریه را بر اساس شرایط مختلفی مانند درآمد، مالیات، هزینه‌های زندگی و سایر عوامل مرتبط تعیین کرد. به عنوان مثال، در برخی موارد، میزان مهریه ممکن است بر اساس درآمد و هزینه‌های زندگی خود و همسر شما تعیین شود.
  • تعیین میزان و زمان پرداخت اقساط: برای تعیین میزان و زمان پرداخت اقساط، باید در طی جلسات مشاوره حقوقی مهریه در تهران با مشاور خود در مورد شرایط پرداخت اقساط، تعداد اقساط و میزان هر قسط و زمان پرداخت هر قسط صحبت کنید. در برخی موارد، ممکن است شرایط پرداخت اقساط بر اساس توافق میان شما و همسرتان تعیین شود.
  • رعایت شرایط قانونی: توجه به شرایط قانونی در مورد پرداخت مهریه و پرداخت اقساط آن از ملزومات قانونی محسوب می‌شود و مطمئن شوید که شرایط تعیین شده توسط مشاور حقوقی شما و همسرتان با شرایط قانونی سازگار هستند.

مهریه بعد از فوت زوج

مهریه پس از فوت زوج، به عنوان یکی از مسائل مهم در حوزه حقوقی، بررسی می‌شود. در این مورد می‌توان گفت که بستگی به شرایط قرارداد مهریه و نحوه تعیین آن، باید بررسی شود که در صورت فوت هر یک از طرفین، چه اتفاقی برای پرداخت مهریه رخ می‌دهد.

در صورتی که شوهری فوت کند، هیچ مانعی برای مطالبه مهریه توسط زوجه وجود ندارد و می‌تواند به صورت قانونی و با دریافت مشاوره وصول مطالبات، مهریه خود را مطالبه کند؛ معمولاً در صورت فوت زوج پرداخت مهریه به وراث یا وارثین شخص متوفی منتقل می‌شود؛ بنابراین، اگر زوج فوت کرده باشد، وراث یا وارثین او مسئولیت پرداخت مهریه را بر عهده خواهند داشت. با این وجود می‌توان گفت در مشاوره حقوقی مهریه بعد از فوت زوج شما با کمک علم و تخصص و تجربه وکیل می‌توانید به مسیر درستی برای مطالبه حقوقی خود برسید.

مشاوره حقوقی بررسی حق حبس در قانون جدید

در رابطه با حق حبس توسط زوجه باید بدانید که اگر زوجه درخواست مطالبه مهریه داشته باشد تا زمانی که حق او پرداخت نشده باشد می‌تواند از انجام وظایف زناشویی خود مانند تمکین خودداری کند و در این شرایط علاوه بر حق دریافت مهریه، حق دریافت نفقه را نیز دارد. البته زن در صورتی می‌تواند از حق حبس استفاده کند که مهریه او از نوع عند المطالبه باشد. مشاوره حقوقی بررسی حق حبس در قانون جدید متناسب با تغییرات قانون مدنی و با توجه به شرایط پرونده موکلان خود می‌تواند به خوبی آن‌ها را از روند قانونی پیگیری پرونده و حقوق خود آگاه کند تا هر قدمی که برمی‌دارند بر اساس قانون و از روی حساب و کتاب باشد.

مشاوره حقوقی مطالبه مهریه در هنگام فسخ نکاح ​

مشاوره حقوقی مطالبه مهریه در هنگام فسخ نکاح به خوبی به موکلین یادآوری می‌کند که در هنگام فسخ نکاح دو شرط برای پرداخت مهریه به وجود می‌آید:

• مطالبه مهریه فسخ نکاح قبل از نزدیکی زوجین

مطابق با قانون مدنی در صورتی که فسخ نکاح قبل از نزدیکی زوجین اتفاق افتاد، آنگاه تنها به شرط اینکه دلیل این فسخ نکاح ناتوانایی مرد در انجام وظایف زناشویی خود باشد، زن مستحق دریافت نیمی از مهریه می‌شود. در این صورت می‌توانید با دریافت مشاور حقوقی مهریه در تهران از شرایط کامل پرداخت مهریه در هنگام فسخ نکاح و قبل از نزدیکی مطلع شوید همچنین مسیری درست برای احقاق حق خود و اثبات آن در دادگاه خانواده طی کنید.

• مطالبه مهریه فسخ نکاح بعد از نزدیکی زوجین

باید در نظر داشته باشید که در صورتی که فسخ نکاح بعد از نزدیکی زوجین رخ داده باشد آنگاه برخلاف قانون فسخ و دریافت مهریه، زن مستحق کل مهریه خود است. در چنین شرایطی زن به عنوان مالک کل مهریه خود می‌تواند با دریافت مشاوره مهریه به سادگی برای مطالبه حق خود اقدامی قانونی و درخور انجام دهد.

مشاوره مهریه در صیغه یا نکاح منقطع

صیغه موقت یا نکاح منقطع تنها به شرط تعیین مدت زمان و تعیین مهریه در قانون مدنی کشور به رسمیت شناخته می‌شود. از این رو می‌توان گفت پرداخت مهریه بعد از اتمام زمان صیغه موقت از الزامات قانون مدنی است. زن می‌تواند با دریافت مشاوره مهریه از وکیل طلاق یا وکیل مهریه به خوبی نسبت به تمامی شرایط پرداخت مهریه خود آگاه شود. یک مشاور حقوقی یا وکیل با بررسی شرایط قرارداد نکاح منقطع و مهریه، اقدام به ارائه خدمات حقوقی به موکلین خود خواهد کرد.

مشاوره حقوقی در خصوص قانون جدید مهریه 14 سکه

قانون جدید مهریه 14 سکه از سال 1401 وضع شده است و مربوط به شرایطی است که زوجین در هنگام نکاح مهریه‌ای تعیین نکرده باشند در این صورت دفاتر ازدواج موظف هستند که با توجه به شرایط مالی مرد میزان مهریه را از 14 سکه شروع کنند.

شما می‌توانید از علم و تخصص یک مشاور حقوقی مهریه در تهران برای تعیین میزان مهریه یا تغییر آن، شرایط پرداخت مهریه با توجه قانون جدید مهریه 14 سکه و امور حقوقی دیگر استفاده کنید تا از مسیری قانونی به حقوق خود برسید.

انواع مهریه

مهریه انواع مختلفی دارد که می‌توان گفت این تقسیم‌بندی بر اساس زمان تعیین مهریه نسبت به عقد نکاح و نوع استطاعت مرد در پرداخت آن مشخص شده است.

انواع خدمات مشاوره مهریه حقستان

مشاوره مهریه حضوری

مشاوره مهریه حضوری

مشاوره حقوقی

مشاوره حقوقی مهریه آنلاین

دعاوی اجاره

مشاوره مهریه رایگان

در مشاوره حقوقی مهریه به چه موضوعاتی پرداخته می‌شود؟

مهریه یکی از مسائل حقوقی مهم در خانواده است که در قوانین ایران تنظیم شده است. در مشاوره حقوقی مهریه، به موارد زیر پرداخته می‌شود:

۱. مبلغ و شرایط پرداخت مهریه شامل مقدار و نوع پرداخت، زمان پرداخت و امکان پرداخت به صورت اقساط.

۲. شرایط مهریه شامل شرایط ازدواج، تعهدات طرفین و قوانین مربوط به تغییر شرایط مهریه.

۳. تعیین مهریه شامل عواملی مانند وضعیت اقتصادی و اجتماعی طرفین، شرایط ازدواج، سن و حال طرفین و عوامل دیگری که بر تعیین مهریه تأثیر می‌گذارند.

۴. در صورتی که یکی از طرفین قصد پرداخت مهریه را نداشته باشد، می‌توان از طریق دادگاه اقدام به اجرای حکم مهریه کرد. در این بخش به روش‌های اجرای حکم مهریه، مسائل مربوط به اجرای اقساط و همچنین مواردی که ممکن است موجب تعلیق پرداخت مهریه شوند، پرداخته می‌شود.

۵. در صورتی که شرایط زندگی طرفین تغییر کرده باشد، ممکن است نیاز به تغییر مهریه باشد. در این بخش به شرایطی که ممکن است منجر به تغییر مهریه شوند و روش‌های تغییر مهریه پرداخته می‌شود.

سؤالات متداول

آیا می‌توان با وجود تعیین مهریه و درج آن در عقدنامه، مقدار مهریه را تغییر داد؟

در صورتی که مقدار مهریه در سند ازدواج قید شده و به ثبت رسیده باشد قابل تغییر نیست مگر در صورتی که با توافق زوجین در زمان پرداخت مهریه و در محضر قاضی تغییری در شرایط و مقدار پرداخت ایجاد شود.

مهریه زوجه در صورت وقوع طلاق خارج از ایران چگونه است؟

زوجین می‌توانند با کمک کنسولگری ایران برای دریافت مشاوره حقوقی مهریه اقدام کنند تا با توجه به قوانین وضع شده به حقوق خود برسند.

مهر زن پس از فوت شوهر چگونه است؟

بر خلاف اذهان عمومی بعد از فوت زوج به زن مهریه تعلق می‌گیرد و وارثین مرد ملزم به پرداخت مهریه به همسر او هستند.

در صورتی که رابطه نامشروع زن ثابت شود آیا به زن مهریه تعلق می‌گیرد؟

از آنجایی که مهریه به عنوان حقی برای زن و تحت مالکیت اوست باید گفت حتی در صورت خیانت زن به شوهر خود نیز مهریه او محفوظ است و به او تعلق می‌گیرد.

راه‌های مطالبه مهریه چیست؟

مراجعه به دفتر خانه ازدواج برای ثبت درخواست مطالبه مهریه، ارائه توافقنامه طلاق توافقی و ارجاع به دادگاه خانواده از راه‌های وصول مهریه است.

دعوای مطالبه مهریه در محاکم خانواده چقدر زمان می‌برد؟

چنین دعوی بر اساس شرایط پرونده و هر کدام از زوجین ممکن است در سریع‌ترین زمان ممکن مختومه شود یا پروسه دادرسی به آن طولانی شود.

آیا در قانون جدید مهریه، امکان توقیف اموال زوج بیش از 110 سکه وجود دارد؟

تنها در صورتی که زوج از پرداخت مهریه 110 سکه امتناع ورزد آنگاه زوجه می‌تواند حکم جلب او را گرفته و اقدام به توقیف اموال او کند.

آیا در قانون جدید همچنان بعد از فوت شوهر، مهریه قابل مطالبه است؟

بله در قانون جدید نیز حتی با فوت شوهر مالکیت مهریه به زن تعلق دارد و می‌تواند مهریه خود را از وارثین مرد طلب کند.

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.