فسخ اجاره توسط مستاجر

فسخ اجاره توسط مستاجر

در چه موارد ی مستاجر می تواند اجاره را فسخ نماید

۱-در صورتی که عین مستاجره با اوصافی که در اجاره نامه قید شده منطبق نباشد. (با رعایت ماده ۴۱۵ قانونی مدنی)

۲-در مواردی که مطابق شرایط اجاره حق فسخ مستاجر تحقق یابد.

۳-هر گاه مورد اجاره کلا یا جز در معرض خرابی واقع شود به نحوی که موجب نقض انتفاع گردد و قابل تعمیر نباشد.

ماده ۷ – هر گاه مستاجر به علت انقضا مدت اجاره یا در موارد فسخ اجاره مورد اجاره را تخلیه کند و موجر از تحویل گرفتن آن امتناع کند مستاجر می تواند به دادگاه محل وقوع ملک مراجعه و تخلیه کامل مورد اجاره را تامین دلیل نماید و کلید آنرا به دفتر دادگاه تسلیم کند.

از این تاریخ موجر حق مطالبه اجاره بها را نسبت به آینده ندارد و دفتر دادگاه ظرف ۲۴ ساعت به موجر یا نماینده قانونی او اخطار می کند که برای تحویل گرفتن مورد اجاره و دریافت کلید حاضر شود.

موسسه حقستان، همتی در جهت عدالت اجتماعی، مشاوره‌های حقوقی رایگان را به شهروندان ارائه می‌دهد. با عزمی برای دموکراتیزه کردن دانش حقوقی، این موسسه سعی در کاهش شکاف میان مردم و قانون دارد. از طریق جلسات مشاوره و وبینارهای آموزشی، حقستان تلاش می‌کند تا حمایت‌های قضایی عملی و عدالت را برای همه قابل دسترس کند. مشاوره‌ در این موسسه نه تنها به تببین حقوق شهروندی می‌پردازد، بلکه در راستای حل اختلافات و مسائل حقوقی به صورت کارآمد نیز راهنمایی می‌کند. این گام مهم نقشی کلیدی در توانمندسازی افراد جامعه و افزایش آگاهی حقوقی آن‌ها دارد.

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.