نظریه مشورتی مهریه عندالاستطاعه

نظریه مشورتی بسیار مهم و کاربردی پیرامون مهریه عندالاستطاعه

شماره نظریه۳۲۰۵/۷

تاریخ نظریه۱۳۹۰/۰۵/۲۴

✅نظریه مشورتى

۱- سند ازدواج نسبت به مبلغ مهریه از جمله اسناد لازم الاجراست و با توجه به بند ج ماده ۲ آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا مصوب ۱۳۸۷، با تقاضای زوجه، دفترخانه ازدواج مربوطه مکلف به صدور اجرائیه است و قید عندالاستطاعه بودن مهریه در سند ازدواج مانع صدور اجرائیه ثبتی نیست.

۲-صدور دستور ممنوع الخروج کردن زوج بابت مهریه در اجرای ثبت نیز تابع شرایط مندرج در ماده ۲۰۱ آیین نامه اجرای مفاد اسناد رسمی لازم الاجرا بوده و فرقی در عندالمطالبه یا عند الاستطاعه بودن مهریه در ماده مرقوم پیش بینی نشده است.

وکیلان پایه یک دادگستری در حقستان دارای تخصص و تجربه‌ای گسترده در امور حقوقی مختلف می‌باشند. آن‌ها می‌توانند مشاوره حقوقی ارائه دهند، قراردادها را تهیه و بررسی کنند، مشتریان را در دادگاه نمایندگی کنند و در موارد مربوط به حقوق مدنی، جزایی، خانواده، کیفری، تجاری و سایر زمینه‌های حقوقی فعالیت داشته باشند. وکیل پایه یک دادگستری در حقستان معمولاً دارای مجوز رسمی برای ارائه خدمات حقوقی هستند و می‌توانند به مشتریان خود در تمامی امور حقوقی کمک کنند. برای بهره‌مندی از خدمات وکلای پایه یک دادگستری در حقستان می‌توانید با وکلای معتبر و دفاتر حقوقی تماس بگیرید و نیازهای حقوقی خود را مطرح کنید.

 

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.