جرم خیانت در امانت و نظریه مشورتی راجع به آن

نظریه_مشورتی راجع به جرم خیانت در امانت ، در این مطلب توضیحاتی موقت در خصوص نظریه مشورتی در قانون برای جرم خیانت در امانت توضیح داده ایم و درادامه این مبحث برخی سوالات شما مخاطبین را در مورد خیانت در امانت درج و پاسخ دادیم.

شما هم می توانید با طرح سوال در پایان این مطلب و یا بصورت آنلاین در واتساپ ما مطرح کنید تا در اولین فرصت به آنها پاسخ دهیم. در ادامه  با وکیل تخصصی همراه باشید.

احتراماً جرائم علیه اموال مانند خیانت_در_امانت ، کلاهبرداری یا سرقت نسبت به اشیایی که نگهداری آن مطابق قانون، ممنوع و جرم است صدق می‌کند مانند خیانت در امانت یا سرقت سلاح غیرمجاز یا تجهیزات دریافت از ماهواره؟

جرم خیانت در امانت و نظریه مشورتی راجع به آن

نظریه مشورتی شماره ۱۲۱/۹۳/۷ ـ ۳۰/۱/۱۳۹۳ اداره_کل_حقوقی قوه_قضائیه

⚖ سرقت اسلحه غیرمجاز و تجهیزات دریافت از ماهواره دارای وصف مجرمانه است، چون اشیاء مورد استعلام عرفاً مالیت دارند و صرفاً نگهداری آن بدون مجوز جایز نیست، لذا سرقت آن‌ها قابل تعقیب کیفری است و ممنوعیت نگهداری آن‌ها عمل سارق را توجیه نمی‌کند و دادگاه ضمن صدور حکم، دستور تحویل آن‌ها را به مقامات صلاحیتدار قانونی صادر می‌نماید.

سوالات  مهم در خصوص خیانت درامانت

سوال  : آیا فروختن طلاها توسط زن در دوران عقد خیانت در امانت محسوب می شود ؟و مرد می تواند از زن با عنوان  خیانت در امانت شکایت کند ؟

نظر وکیل مهریه و طلاق: اساسا اهدای طلا توسط مرد به زن هبه یا هدیه محسوب می شود و فروختن هدیه مصداق خیانت در امانت نیست اما در هر صورت هبه قابل برگشت است و اگر دفاع مناسبی توسط زوجه نشود ممکن از برگردد.

خیانت در امانت خانم

سوال: من برای خانمم لپ تاپ خریدم ، الان از هم جدا شدیم و خانمم لپ تاپ را پس نمی دهد می توانم به جرم  خیانت در امانت شکایت کنم؟ چنانچه فاکتور خرید داشته باشید به نام خودتان بله  و البته خانمتون مدارکی مبنی بر مالکیت لپ تاپ نداشته باشن.

سوال: بنده یک چک سفید امضا به یکی از دوستان به رسم امانت گذاشتم و تعهد محضری از ایشان مبنی بر امانت بودن چک گرفتم. بعد از یکسال شخص سومی ادعا  میکند که چک به او تعلق دارد . و برگشت زده است . آیا می شود از شخص اول به عنوان خیانت در امانت شکایت کرد؟

پاسخ وکیل کیفری : بله شما می توانید به عنوان خیانت در امانت از فرد مورد نظر با توجه به سند رسمی در اختیار شکایت کنید. در خصوص این مسائل و سایر مسائل  مربوط به خیانت در بین زن و شوهر نیز می توانید با وکیل طلاق و مهریه تماس و مشورت داشته باشید .

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.