وکیل مهریه: انواع مهریه رایج را توضیح می دهد

وکیل مهریه

وکیل مهریه انواع مهریه  رایج  را توضیح می دهد، همانطور که در مقالات  قبل گفتیم  مهریه  انواع و اقسام داره  که کلا در دو دسته کلی عندالمطالبه و عند الاستطاعه  تقسیم میشد. حالا  زیرگروهها و شاخه های فرعی انواع مهریه  رو در  ادامه این  مقاله  وکیل مهریه  براتون توضیح میده  و خیلی راحت میتونید تصمیم  بگیرید و بدونید که برای مهریه  چه کاری باید  کرد. اگر زوجینی برای  مهریه  مشاوره  نیاز دارن  بهتون  بیشنهاد میکنیم  که  حتما مشاوران  حقوقی و وکلای  موسسه  حقوقی  مدافع حق پارسیان رو  گوشه  ذهنتون داشته باشید تا یه  وکیل مهریه  درجه یک  بهتون کمک کنه.

وکیل مهریه انواع مهریه

وکیل مهریه انواع مهریه رایج

بریم  سراغ ادامه بحثمون. وکیل مهریه انواع مهریه  رایج  را توضیح می دهد. معروف ترین  تقسیم  بندی  مهریه  که در باب عرف تعریف  شده است به  عبارت  زیرند.

انواع و اقسام مهریه    

  • مهر السنه
  • مهر المسمی
  • مهر المثل
  • مهر المتعه

مهرالسنه  چیه؟

مهر السنه همان مهریه  حضرت  زهرا سلام الله علیه  است  که میزان 500 درهم بود که حضرت  علی علیه السلام برای کلیه  دخترانش در نظر می گرفت  که به این  عنوان تعبیر می شود.

مهر المسمی  چه مفهومی داره؟

همون مهری که در زمان عقد در عقد نامه ثبت  شده است و میزان مالی که مورد توافق زوجین  قرار گرفته و ثبت  شده  است.

مهرالمثل یعنی چی؟

در این  نوع مهریه  زن  و شوهر میتونن قبل از عقد یا در زمان عقد میزان  مشخص نکنند و بعد از جاری شدن  عقد زوجین  با هم توافق  کنند. دقت  داشته باشید چنانچه قبل از عقد مرد و زن  باهم نزدیکی داشته  باشند زن  مستحق مهر المثل میشه و میزان اون بر اساس موقعیت  خانوادگی زن  و دیگر عوامل تعیین خواهد شد.

” به بیان دیگر مهرالمثل میزان مهریه ای است که با توجه به شرایط جامعه و  عرف و عادت و نیز با در نظرگرفتن ویژگی های زن مانند سن، زیبایی، میزان تحصیلات، وضعیت اجتماعی و خانوادگی زن تعیین می شود”

 مهر المتعه چه معنایی دارد؟

اگر به  هردلیلی  قبل  از عقد  مهر مشخص  نشد  و زن  بخواهد قبل از نزدیکی طلاق بگیرد باید مقداری را به عنوان مهر تعیین  و به زوجه پرداخت شود. در مورد جزئیات این  موضوع بد نیست  با وکیل مهریه  مشورت  داشته  باشید. تعیین میزان مهرالمثل به وضعیت خانوادگی زوجه و مهرالمتعه به وضعیت مالی زوج بستگی دارد. گروه وکلای مدافع حق پارسیا ن با کادر مجرب  اماده  پاسخگویی  در مورد  طلاق و مهریه  با  حضور  وکیل مهریه  می باشد.  در صورت  نیاز به  مشاوره  و یا  حضور وکیل برای پیگیری پرونده  های مهریه  با  ما تماس بگیرید. نگران  هزینه  ها نباشید.

09121404305

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.