چک‌ها از این پس فقط به نام افراد صادر می‌شود.

چک‌ها

چک‌ها از این پس فقط به نام افراد صادر می‌شود. براساس قانون جدید چک  که در سال 99 تصویب شد  از این  به بعد چک باید به نام شخص و با ثبت  در سامانه صیاد صادر شود . چک ها جدید با رمز های الکترونیکی باید در سامانه  ثبت  شوند هم دارنده چک و هم گیرنده چک باید مشخصات خود را در سامانه صیاد ثبت کنند

چک‌ها از این پس فقط به نام افراد صادر می‌شود.

چک‌ها از این پس فقط به نام افراد صادر می‌شود.

براساس مصوبه امروز کمیسیون قضایی دیگر چک حامل صادر نخواهد شد. طبق  بخشنامه جدید امکان پشت نویسی  چک وجود ندارد اگر چک در وجه حاملی  از قبل از این  قانون در دست دارید و مثلا تاریخ نقد شدن آن برای سال آینده  است، نگران نباشید. چک شما نقد می‌شود چون چک قدیمی است. چک های قدیمی قبل از این  قانون که بصوورت حامل و یا پشت  نویسی  هستند نقد می شوند. چک‌های جدید امکان صدور و ثبت در وجه حامل را ندارد و مشکلی برای چک‌های قدیمی به‌وجود نمی‌آید.

 چک های جدید

چک های جدید همه به یک  صورت و در رنگ  بنفش طراحی شده اند و ساختاری یکسان دارند . چک های جدید یک  بارکد 2 بعدی دارند که گیرنده  می تواند با اسکن بارکد آن  اعتبار فرد صارد کننده را بسنجد .

مجازات و جریمه صدور چک جعلی و بلا محل  برگشتی

در صورت جعل کردن و یا استفاده کردن و صدور  چک تضمین‌شده مجعول، علاوه بر مجازات‌های قانونی تعیین‌شده، فرد  بین ۲ تا ۶ سال از گرفتن چک تضمین شده محروم خواهد شد.

چک صیادی در یک  نگاه

مهم‌ترین ویژگی چک صیاد این است که شماره منحصربه‌فردی روی هر برگه چک ثبت شده است. افراد با ارسال این شماره به پیامک 701701 می‌توانند از سوءسابقه صاحب چک آگاه شوند و قبل از آنکه دیر شود معامله‌شان را برهم بزنند.

وکیل چک در تهران

موسسه حقوقی مدافع حق پارسیان  در زمینه وصول مطالبات چک در تهران ید طولایی دارد که می توانید از وکلای زبده این مرکز مشاوره ویا کمک پیگیری بگیرید

09121404305

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.