چگونگی ارکان قرارداد پیمانکاری

چگونگی ارکان قرارداد پیمانکاری

قرارداد پیمانکاری چیست؟

وکیل قراردادها

چگونگی ارکان قرارداد پیمانکاری به طور کلی قراردادپیمانکاری، قراردادی است که به موجب آن کارفرما، انجام عملی با شرایط معین و دربرابر وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی به نام پیمانکار (مقاطعه کار) وادگذار می کند، موضوع قرارداد پیمانکاری ممکن است ایجاد ساختمان، حمل و نقل یا تهیه وتدارک کالا باشد.

چه نکاتی را هنگام قرارداد پیمانکاری رعایت کنیم

پس از تعیین طرفین، قدم بعدی مشخص نمودن موضوع قرارداد است یعنی کارفرما چه توقعاتی از پیمانکار دارد و انتظار انجام چه خدماتی را از پیمانکار دارد در قراردادهای پیمان دوطرف عقیده دارند موضوع قرارداد محرمانه باشد.

نحوه انعقاد قراردادپیمانکاری

به استناد قراردادهای پیمانکاری مطابق ماده10 و219 قانون مدنی اصل بر این است وقتی تشکیل شد طرفین نمیتوانند بر هم بزنند. مگر شرایط فسخ قرارداد هنگام تنظیم قرارداد به کار برده شده باشد یا طرفین توافق کرده باشند با رضایت طرفین می توانند آن را بر هم بزنند.

نمونه قرارداد پیمان

1- طرفین قرارداد
2-موضوع قرارداد
3-مدت قرارداد
4-نحوه پرداخت
5-تعیین کسورات مالیاتی
6-جریمه وخسارت دیرکرد
7-ناظرین برقرارداد
8- تعهدات پیمانکار
9-تعهدات کارفرما
ودر پایان نیز ماده ای گنجانده شود برای حل اختلاف، که دو طرف در پایان امضا می کنند.

دریافت مشاوره حقوقی رایگان در حقستان می‌تواند راه را برای دستیابی به عدالت برای افراد کم‌درآمد هموار کند. موسسات حقوقی خیریه، کلینیک‌های حقوق دانشگاه‌ها و نهادهای پشتیبانی قانونی اغلب چنین خدماتی را به جامعه ارائه می‌دهند. این خدمات مشاوره‌ای به افراد امکان می‌دهند بدون نگرانی از هزینه‌ها، حقوق و انتخاب‌های قانونی خود را درک کنند.

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.