دادن حق طلاق به زن چه معایبی دارد

حق طلاق

صحبت در مورد شروط ضمن عقد و افزایش ازدواج واژه حق طلاق نیز نسبت به گذشته پر رنگتر شده است. در این مقاله خواهیم گفت که داده حق طلاق به زن چه معایبی می تواند داشته باشد و همچنین واژه طلاق و حق طلاق چیست. بهتر است پیش از عقد تمام شروط و توافقات بین دو طرف انجام شود تا در حین عقد و بعد از آن اختلافات بین زوجین کمتر شود . در ادامه با مشورت از وکیل طلاق در خصوص حق طلاق بیشتر توضیح می دهیم .

حق طلاق
دادن حق طلاق به زن چه معایبی دارد

وکالت در طلاق

برخوردار بودن از حق طلاق و وکالت در طلاق در دو زمان مطرح می شود. اول می تواند در عقد نامه جزیی از شروط ضمن عقد باشد. دوم بعد از عقد نیز امکان اعطای حق طلاق و وکالت در طلاق وجود دارد. بنابراین زن می تواند با داشتن حق طلاق هر زمان بخواهد نسبت به طلاق اقدام کند. البته دادگاه خانواده همه جوانب را در نظر می گیرد. تنظیم وکالت در طلاق کجا انجام می شود. همانطور که گفته شد اگر در زمان قبل از عقد توافق شده باشد این موضوع در عقد نامه و در ذیل شروط ضمن عقد درج می شود و اگر بعد از عقد و ازدواج باشد زوجین با مراجعه به دفاتر رسمی ثبت اسناد نسبت به اعطای وکالت طلاق به زوجه اقدام نمایند.

معایب دادن حق طلاق به زن

در اینجا دو مورد از معایبی که می تواند با دادن حق طلاق به زن پیش آید برای روشن تر شدن ابعاد موضوع طلاق بیان می کنیم:
نظریه اول : بر اساس نظر روانشناسان خانمها عموما طبع زود رنجی دارند و ممکن است بر اساس احساسات سریعتر نتیجه گیری و تصمیم بگیرند و با کوچکترین فشارهای زندگی برای طلاق اقدام نمایند.
نظردوم : داشتن حق طلاق می تواند به عنوان اهرمی برای خواسته های غیر منطقی برخی خانمها استفاده شود . به همین منظور اعطای حق طلاق می تواند مشکلاتی برای زندگی ایجاد کند.

کاربرد حق طلاق چیست

دادن حق طلاق به زن مرد را از این حق سلب نمیکند و مرد همچنان این مالکیت را دارد بنابراین دادن حق طلاق به زن به منزله درنظر گرفتن این حق برای زن نیز می باشد .

وکیل تخصصی طلاق در تهران

به منظور کسب اطلاعات بیشتر حقوقی در زمینه طلاق می توانید با وکیل طلاق مشاوره داشته باشید که ما این امکان را برای شما فراهم ساخته ایم . با ما همراه باشید

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.