وکیل ملکی در دعاوی مربوط به ملک در تهران 

وکیل ملکی در  دعاوی  مربوط به ملک  در  تهران ، عدم بهره  مندی  از  تخصص وکالت  در بسیاری  از پرونده  های  ملکی  باعث شده  است  که تعداد این  دعاوی  در  دادگاه  بسیار بالا باشد  . به  همین  دلیل  یکی از  دلایل  این  مقاله  به  بررسی راهکارهای  پرونده  های  ملکی توسط وکیل ملکی می پردازیم.

وکیل ملکی

بررسی موضوعات مهم پرونده  های ملکی

شرط داوری را  در  قراردادهای  ملکی  بیاوریم، اگر این  کار  انجام  شود قبل از  هراقدامی  موضوع  از طریق داوری  باید  تصمیم گیری شود. در قرارداد مالک  اصلی  ملک  ذکر شود  و حتما قبل از  قرارداد  اسناد  بررسی شود. مالکیت  زمین  در  مسکن  مهرها  مشخص شود  و همچنین  بررسی شود که ملک  موقوفه  نباشد. طرح  دعاوی  ملکی باید برعلیه  کلیه  صاحبان  ملک  یا  همان ایادی  قبلی  مطرح  شود  تا به  اخرین  مالک  برسد. بررسی شود که قرارداد با وکالت تنظیم گردیده و یا شخص اصالت آنرا تنظیم نموده است.

بیشترین  دعاوی  ملکی

باتوجه به  تغیر قیمت  در  بازار مسکن  همیشه  اختلاف قیمتها  باعث نزاع  و درگیری و طرح  دعوا در  دادگاه می شود  بنابراین بیشترین  دعاوی  در  حوزه  ملکی  است  و باید  با  مشورت  از  وکیل این موضوعات  را  حل وفصل و به  نتیجه  رساند.

 مشارکت در ساخت و ساز ملک

درمورد  این قبیل قراردادها،  شخصی به عنوان مالک و فردی دیگر به عنوان سرمایه گذار و سازنده با هم توافق میکنند. سازنده تعهداتی در ساخت داشته که در قبال آن مالک متعهد به انتقال بخشی از مالکیت خود به سازنده می گردد .

چرا وکیل ملکی ؟

بدیهی است با توجه به پیچیده بوده دعاوی املاک وکلای متبهر در این زمینه تخصص و تجربه کافی در این خصوص را داشته اند محرز و مشخص است با کوچکترین ایراد در تنظیم دادخواست ممکن است هزینه دادرسی و زمان به کلی از بین برود باید توجه داشت گرایش دعاوی املاک بسیار گسترده بوده و بهره مندی از وکیل متخصص دعاوی املاک راه را برای احقاق حق هموار خواهد نمود.

مثال  دعاوی  ملکی

به عنوان مثال شخصی که اقدام به تاسیس شرکت تولیدی می نماید برای اخذ تسهیلات مجبور است ملکی را در رهن بانک قرار دهد این طرز فکر در خصوص گرفتن ملک به عنوان وثیقه نادرست بوده عواقب آن نه تنها باعث ایجاد تورم بدون منطق در بازار مسکن شده بلکه موانع بسیاری را نیز در خصوص کسب و کارها و شرکتهای تولیدی ایجاد نموده است. در بسیاری از کشورها در جهت اعطای تسهیلات بانکها محصولات تولید شده کارخانه را پیش خرید نموده و به عنوان وثیقه در رهن خود قرار می دهند. در صورت پذیرش محصولات تولیدی کارخانه به عنوان وثیقه اعطای تسهیلات بانک‌ها خود به عنوان ناظری در سوددهی شرکت نظارت مستمر داشته و نه تنها تمایل به خرید ملک کاهش می یابد بلکه سرمایه‌گذاری در این بخش به سمت تولید هدایت می شود. علت بیان این مبحث به این دلیل بوده که برخی از دعاوی املاک در خصوص اختلافات بانک و وثیقه گذار بوده که منجر به عدم فک رهن ملک می گردد.

ویژگی های وکیل ملکی متخصص امور املاک

در جهت بررسی ویژگی های وکیل ملکی باید توجه داشت که وکیل املاک سابقه زیادی در دعاوی مربوط به املاک داشته باشد چرا که تجربه در این گرایش از علم حقوق بسیار پر اهمیت است همانطور که مشخص است دعاوی مربوط به املاک از جمله دعاوی پرهزینه و بسیار مهم است با توجه به افزایش قیمتهای املاک  موضوع دعاوی مربوطه بسیار ارزشمند بوده بدیهی است هرچه تجربه وکیل متخصص ملکی در این دعاوی بیشتر باشد نحوه دفاع دقیق تر و کامل تر خواهد بود .

قوانین مربوط به دعاوی ملکی مورد اشاره قرار گرفت در خصوص دادگاه نیز باید بیان شود قالب دعاوی ملکی در دادگاه عمومی و حقوقی محل وقوع ملک ، ثبت و رسیدگی می گردد. در مواردی اداره ثبت اسناد و املاک اقداماتی در خصوص دعاوی ملکی به انجام می رساند. یکی از مواردی که اداره ثبت اسناد و املاک لازم به ورود است. مباحث در خصوص تعیین تکلیف افراز یا عدم افراز اموال مشاعی است که سابقه ثبتی دارند مطابق قانون، اداره ثبت می بایست تعیین تکلیف در این خصوص نماید که ملک مشاعی قابلیت افراز خواهد داشت یا خیر ؟

دریافت مشاوره حقوقی از وکیل

مباحث در خصوص دعاوی املاک بسیار گسترده و دارای طیف وسیعی بوده که برخی از آنها به صورت مقالات در ذیل بیان شده است. گستره این دعاوی شامل قراردادهای پیش فروش، سرقفلی ، حق کسب و پیشه ، دعاوی مالک و مستاجر ، مطالبه اجرت المثل، خلع ید و رفع تصرف از املاک می باشد. بدیهی است صرف رجوع به مباحث برای انجام امور وکالتی کافی نبوده توصیه می شود حتماً ضمن مشورت با وکیل ملکی و استفاده موثر از تخصص و تجربیات ایشان موضوع دعاوی خود را پیگیری نمایید.

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.