بررسی مهریه دختر باکره در دوران عقد

وکیل مهریه باکره

از جمله مسائل مهم در خصوص مهریه این است که اگر زنی در دوران  عقد و با شرایط باکرگی تصمصم به جدایی بگرید تکلیف مهریه  او چه می شود. در این مبحث در خصوص بخشی از شرایط  پرداخت مهریه دختر باکره با کمک وکیل مهریه می‌پردازیم. امیدوارم علاقمندان به مباحث مهریه و افرادی که این موضوع برایشان اهمیت دارد و یا سوالاتی از این قبیل از وکیل دارند مارا راهنمایی کنند و برای مشاوره حقوقی مهریه با ما تماس داشته باشند.

وکیل مهریه

بررسی مهریه دختر باکره در دوران عقد

زمان مهریه و مطالبه آن

طبق قانون  مدنی  کشور  جمهوری اسلامی ایران  مهریه  به  محض جاری شدن  صیغه  عقد بر مزد واجب می شود  و زن  می تواند بلا فاصله  پس از ثبت  عقد آن را مطالبه  کند. طبق همین  قانون  مهریه  دختر باکره  با  غیر  باکره  نیز متفاوت  است.

تفاوت مهریه  دختر  باکره با دختر غیر  باکره

دختری که با شوهرش  نزدیکی نداشته  باکره  گفته  می شود. چنانچه مرد قبل  از  نزدیکی زن خود را طلاق دهد باید مهریه  بپردازد  اما با این تفاوت  که مهریه  دختر  باکره  نصف دختر غیر باکره  است. دختر باکره  نمی تواند کل مهریه  خود را طلب  کند  . طلب  کردن  مهریه  منوط  به  داشتن  رابطه جنسی با مرد است.

طلاق  توافقی  در دوران  عقد  و با کره بودن

در واقع بر طبق قانون زن میتواند در هر زمان از زندگی خود و در دوران عقد مهریه خود را مطالبه کند. اما هنگامی که طلاق در زمانی که زن باکره باشد و صورت پذیرد و به لحاظ شرعی و قانونی
مصوب نصف مهریه خواهد شدنه تمام آن. زمانی که زوجه بر عدم رابطه جنسی تاکید داشته و مدعی بکارت خود باشد. طبق روال معمول دادگاه‌ها زوجه جهت معاینه به پزشکی قانونی ارجاع داده خواهد شد. تا در صورت صحت آن گواهی تایید وکالت صادر گردد که در نهایت در صورت تایید دادگاه نتیجه معاینه در پرونده لحاظ خواهد شد نکته دیگر اینکه در مواردی ممکن است بعضی از خانمها در صورت ازاله بکارت خود و به اصطلاح عامه از دست دادن باکرگی خود ترمیم از طریق جراحی را انتخاب کنند. به اقدام به این امر نمایند که این امر با نظریه و معاینه پزشکی قانونی قابل تشخیص خواهد بود. در این حالت عدم دوشیزه بودن زن اثبات میگردد.

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.