قوانین و سوالات ملک و املاک از وکیل ملکی

قوانین و سوالات ملک و املاک از وکیل ملکی

قوانین و سوالات ملک و املاک از وکیل ملکی را در این مطلب کوتاه بصورت پرسش و پاسخ برای شما همراهان عزیز این وبسایت بارگزاری کرده ایم. خرید و فروش ملک و زمین که جزیی از اموال غیر منقول افراد محسوب می شود، همواره با ظرافت ها و زوایایی قانونی روبروست که اگر افراد از ماهیت ان باخبر نباشند مشکلاتی را پیش روی خواهند دید.

قوانین و سوالات ملک و املاک از وکیل ملکی

قانون مدنی کشور در خصوص تمامی مشکلاتی که ممکن است در زمینه ملک و املاک مورد منازع قرار بگیرد مفاهیمی را تعریف کرده است که در ادامه این مطلب به چند ماده قانونی در خصوص ملک می پردازیم . عمده این سوالات از وکیل ملکی پرسیده شده است.

اگر ملک در تصرف فردی دیگر باشد چه باید کرد؟

وقتی مالی غیرمنقول مانند آپارتمان، مغازه یا زمین کسی به صورت غیرقانونی در تصرف شخصیی دیگر باشد مالک رسمی (دارنده سند مالکیت رسمی یا حکم قطعی) می تواند با اقامه دعوای خلع ید از دادگاه بخواهد که به تصرفات غیرمجاز متصرف پایان بخشیده و ملک را تخلیه و تحویل وی نماید.

مالک ملک در صورت تلف شدن مال از چه کسی می تواند مطالبه داشته باشد ؟

ماده ۳۱۷ قانون مدنی: «مالک می‌تواند عین و در صورت تلف شدن عین، مثل یا قیمت تمام یا قسمتی از مال مغصوب را از غاصب اولی یا از هر یک از غاصبین بعدی که بخواهد مطالبه کند».

تصرفات شرکا بدون اجازه و اذن دیگری

ماده ۵۸۱ قانون مدنی:

تصرفات هر کدام از شرکا اگر بدون اذن یا خارج از حدود اذن باشد فضولی بوده و تابع مقررات معاملات فضولی است

شخصی از مصالح دیگری برای بنای خود استفاده کرده است برای حل این موضوع جه باید کرد؟

ماده ۳۱۳ قانون مدنی:

اگر شخصی در زمین متعلق به خود با مصالح متعلقه به دیگری بنایی بسازد یا درخت متعلق به غیر را بدون اذن مالک، در آن زمین غرس کند؛ صاحب مصالح‌ یا درخت می تواند قلع یا نزع آن را بخواهد مگر این که به اخذ قیمت تراضی نمایند.

در هر صورت در خصوص  مسائل مربوط به املاک و ملک، بخاطر پیچیدگی خاص خود بهتر است با یک وکیل ملکی مشاوره داشته باشید. موسسه حقوقی حق پارسیان با بکارگیری و در اختیار داشتن وکلای مجرب در زمینه ملکی همچنین با سابقه بسیار درخشان در سایر زمینه های حقوقی می توانند به شما در به سرانجام رساند پرونده های طاقت فرسای حقوقی با حضور وکیل پایه یک دادگستری کمک و همکاری نماید .

با وکلای ما در ارتباط باشید …

فهرست مطالب

تماس با وکلای موسسه حقستان
جهت دریافت مشاوره با وکیل های مجرب و متخصص موسسه حق ستان با ما تماس بگیرید

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

ترازو

فرم درخواست مشاوره

تعیین وقت مشاوره در واتساپ

مشاوره با وکلا

جهت تماس با ما بر روی شماره‌های زیر کلیک کنید

تعیین وقت مشاوره

برای گرفتن وقت مشاوره، لطفا فرم تماس زیر را پر کرده و نوع مشاوره خود رابه دقت انتخاب کنید. ساعت و روز انتخابی مشاوره پس از هماهنگی مجدد حقستان تایید نهایی خواهد شد.